V prvním lednovém týdnu proběhl na naší škole program Mladý vynálezce. Zúčastnilo se ho 23 dětí ze 4. až 9. ročníků.
První a druhý den se děti učily odhalovat výhody a nevýhody věcí kolem sebe, zkoumat je a přinést vlastní nápady na zlepšení, své myšlenky zaznamenávaly do pracovních deníků, seznámily se také s velkými vynálezci a jejich vynálezy. Třetí den akce každý z žáků představil svůj originální nápad.
Vznikly zajímavé návrhy ( skládací lahev na pití, krytý půllitr, pomocník pro vystupování z auta – otočná sedačka, chytrý odpadkový koš a další), děti nakonec vybraly 6 nápadů, které ve skupinách realizovaly.
Poslední dva dny programu žáci vytvářeli funkční model, k němu plakát a prezentaci. Prezentace proběhla poslední den akce v hudebně při tzv. „Tržišti nápadů“ před žáky pátých tříd, učitelek a vedením školy, kteří mohli „vynálezcům“ klást dotazy.
Nejlepší prezentaci nápadu předvedl tým Elly Charvátové, Vojty Jiráska, Honzy Zástěry a Doroty Šlechtové s názvem Škola v kapse – inovativní taška do školy. Cenu za nejlepší plakát získala Kateřina Vašková a Matyáš Zindulka s nápadem náhradní podrážky na boty, která by se dala měnit pomocí uchycení magnetů. A konečně nejlepším nápadem byl vyhodnocen solární deštník, který by sloužil jako deštník, slunečník i nabíječka mobilu pomocí solární energie. Autorem nápadu byla Gábina Lukešová a prototyp vytvořila ve spolupráci s Julií Rapprichovou, Nathanem Dorowem a Kateřinou Slavíkovou. Účastníci akce byli oceněni diplomy a sladkostmi.
Program inovativním způsobem vede zúčastněné žáky k tvůrčímu myšlení, odhalení problémů ze života a týmové práci nad problémy. Vybraní účastníci si vyzkoušeli svou technickou tvořivost, sestavení plánu k vývoji vlastního nápadu, jeho uskutečnění a také šikovnost svůj nápad prezentovat. Pracovali společně v malém týmu, kde každý člen týmu přispívá speciálními zkušenostmi.
Byla to příležitost, jak nastartovat motivaci k posílení sebevědomí a zvládnutí aktivit při řešení technických problémů. Nejdůležitějším výsledkem programu však je možnost odhalit technické talenty, kteří by se jinak „nenarodily“. To jsou většinou děti, které se v normálním vzdělávacím programu neprojevují a teprve při tvorbě nápadu ukáží svůj talent a stanou se vůdci týmů, se kterými dotahují nápad do modelu a k prezentaci.